שיווק שלא בכתיבה – איך עוד תפרסמו את העסק שלכם?

אתם עדיין לא משתמשים בסרטונים? זאת אומרת שהעסק שלכם עוד רחוק מלממש את הפוטנציאל הגלום בו!!

כמה פעמים כבר שמעתם שהשיווק הוא תחום חשוב, אם לא החשוב ביותר, בהצלחת העסק? הרי אם העסק שלנו מושלם, ואנחנו מוכרים שירות או מוצר שהלקוח בדיוק צריך, אבל הוא לא יודע על כך, מדוע שיקנה?

אחת השאלות המטרידות ביותר בעלי עסקים היא איך לשווק, מה ימשוך הכי הרבה לקוחות?

אז גבירותיי ורבותיי, סרטונים!

למה בעצם?

למה בעצם?

  1. יתרונות:

    • הראשון שבהם הוא העובדה שהם מושכים יותר. כמה פוסטים אתם קוראים, לעומת בכמה סרטונים אתם צופים? נכון שהסרטונים ניצחו? הסרטונים מהירים יותר, תכליתיים יותר, ומגרים מספר רב יותר של חושים – לכן הם גם מושכים יותר (זה לא אומר שמוותרים על הטקסט).
    • יתרון שני הוא שבסרטונים עצמם אפשר ממש להראות את המוצר ואת השימוש בו. הלקוחות כבר לא צריכים לדמיין, הם ממש רואים מולם מה עושה המוצר ומגלים יתרונות שלא חשבו עליהם בעצמם.
    • אם לא די באלו, מחקר שנעשה גילה כי מוצרים ששווקו באמצעות סרטון ספגו פחות החזרות מאלו ששווקו ללא סרטון. חישבו על כך, כאשר הלקוח רואה את המוצר בשימוש הוא יודע למה לצפות, הוא יודע מה הוא הולך לקבל ואין לו ספק בכך. לכן, הוא לא יפתח ציפיות גבוהות מדי או יטעה בציפיות. אם המוצר ענה על ציפיות הלקוח, מדוע שירצה להחזיר אותו?
    • ואולי החשוב מכולם, באמצעות הסרטונים תוכלו לעורר את הצורך של הלקוח במוצר. תוכלו ממש להראות ללקוח חוסר שייתכן כי אפילו לא שם לב אליו וליצור אצל התשוקה והחשק למוצר.
  2. חסרונות:
    • ראשית, הגודל. סרטון במדיה הוא קובץ כבד שקשה להעלותו באופן יחסי לתמונה או לטקסט. אבל במקרה הזה הפתרון הוא די פשוט – סרטונים קצרים. גם סרטון של 30 שניות בלבד יכול לעשות עבודה שיווקית מצוינת. חישבו על כך, כמה זמן אורכת כל פרסומת שאתם מכירים?
    • זה לא חיסרון אבל חשוב בשלב זה – אם סרטון קצר לא מספיק לכם, אל תאמרו נואש! נכון, זה דורש יותר מאמץ, ויותר זכרון, אבל זה שווה את זה. הלקוחות שיבואו בעקבות סרטון איכותי, יגרמו לכם לשכוח את המאמץ הכרוך בהעלאת סרטון מורכב.
    • חיסרון נוסף – יכולת. לעשות סרטון זה לא עניין של מה בכך וצריך גם כמה כישורים לכך, אם ביכולת כתיבה, צילום או עריכה. אבל גם לאלו יש פתרון, כאשר הראשון והיקר שבהם הוא אנשי מקצוע. אבל ישנם גם פתרונות זולים ופשוטים יותר עליהם נפרט בהמשך.

אז מה נרצה שיופיע בסרטונים?

  1. חישבו על היתרונות שבמוצר שלכם והביעו אותם – הראו את אופן השימוש במוצר, את היתרונות המדהימים שלו ועל איזה חוסר הוא עונה.
  2. שמרו על התלהבות אבל אל תגזימו. אל תגרמו לצופים לחשוב שעובדים עליהם, ולכן אל תמכרו להם תחושות מוגזמות, אבל כן תחושות חיוביות בלבד.
  3. חישבו על כך שאתם רוצים להוציא אנשים משגרת הפייסבוק שלהם ולגרום להם לצפות בסרטון שלכם. עליכם להיות מפתיעים, משוגעים, להפיל אותם על הרצפה! מה גורם לכם להחליט לפתוח סרטון? את מי אתם אוהבים? מה יאהב קהל הלקוחות שלכם? בדקו את הדף של “שרוטונים” בפייסבוק לדוגמה, מה גורם לאנשים לפתוח את הסרטונים הפרסומיים שלהם?

איך נכין את הסרטון?

  1. התחילו בניסיון עצמי עם מכשיר הסלולרי שלכם או עם מצלמה דיגיטלית שברשותכם. צלמו מספר סרטונים, העלו למחשב ונסו לערוך אותם באמצעות ה – Moviemaker שקיים לרוב בכל מחשב. אם התחברתם, המשיכו לנסות ולימדו איך עושים זאת.
  2. אם זה פחות הסתדר חפשו בסביבתכם יוצרי אנימציה ויוצרי סרטונים. הם נמצאים בכל מקום. חפשו אותם בפייסבוק, בעיתון, או במקומות דומים. ההשקעה הזו משתלמת על מנת להגדיל את הכנסות העסק.
  3. עשו שידור חי בפייסבוק. כאשר אתם עושים שידור חי כל העוקבים שלכם מקבלים על כך התראות ואתם מושכים חזרה לקוחות לדף. שידור כזה חשוב לתכנן היטב מראש ולהכין את הסביבה לצילום הסרטון על מנת שהצופים בו יקבלו רושם חיובי.
  4. השתמשו בחוכמת ההמונים. אולי תגלו כישרון בין לקוחותיכם. עירכו תחרות של ממש והבטיחו שמי שיעלה את הסרטון הטוב ביותר יזכה בפרס – אולי במוצר עצמו, אולי בקופון וכדומה. חוכמת ההמונים הביאה לנייק את הסמל שלה (לפי האגדות – לדעתי זה לא נכון, הסיפור שם אחר, על המעצבת שבסוף קיבלה מהם די הרבה כסף על זה), אז למה לא את הפרסום שלכם.

ואיפה נפרסם?

חיפושים

  1. כפי ששמתם לב דיברנו רבות על פייסבוק ולא סתם. אם לעסק שלכם עדיין אין עמוד עסקי, זה הזמן! פרצו ברשתות החברתיות – פייסבוק, טוויטר, פינטרסט – ופרסמו שם את הסרטונים שהכנתם.
  2. כמובן שהאתר שלכם חייב להכיל את הסרטונים הללו. איפה אם לא שם?
  3. יש לכם בעסק טלוויזיה או מסך כלשהו? הסרטונים שלכם ירוצו עליו באופן קבוע ויתנו ללקוחותיכם רעיונות חדשים.
  4. כמובן שביו טיוב, ובמקרה הזה אפילו הקפידו על הסכם שותפים אותו יו טיוב מציעים, והרוויחו מזכויות היוצרים על הסרטון.

אז בהצלחה, וזכרו: אם “תמונה אחת שווה אלף מילים”, אז גם אלף תמונות לא שוות סרטון אחד. אל תהססו, גשו ונסו לצלם סרטון ראשון. קבעו תאריך לשידור חי ותתכוננו לקראתו. בחרתם כבר מה לצלם? ספרו לנו בתגובות!

השארת תגובה

חייבים להתחבר כדי להגיב.