במאמר הקודם שלנו נגענו ביתרונות הרבים ובחשיבות המעשית של בלוג בחנות האינטרנטית שלכם. כמו כן, המלצנו לאלו מאיתנו שבחרו לסחור באמזון ובאיביי לבחון את פלטפורמת המכירות הנוספת – שופיפיי. וזאת מפני שבשופיפיי מדובר בחנות עצמאית, משלכם, בה תוכלו ממש לפרסם מאמרים ובלוג משלכם.
כמו כן, אנחנו עמלים בזמן האחרון על סדרת מאמרים בנושא שופיפיי, ולכן נשמח לשמוע מכם מה מעניין אתכם בתחום הזה, ועל אלו שאלות אתם מחפשים פתרון. אבל זה כבר נושא אחר ואנחנו פה כדי לדבר על הבלוג בחנות העצמאית שלכם. אז איפה היינו? אה נכון, פרקטיקה.
גם בבלוג, קודם כל חשוב התכנון
למעשה, הכתיבה היא חלק מאוד קטן מהכנת הבלוג. יש כל כך הרבה פעולות נוספות שנדרשות כדי לקדם אותו, למשוך אליו קוראים, ולהפיץ אותו הלאה כך שהכתיבה עצמה כמעט נשכחת. ולכן, חשוב להכין תכנית מסודרת לכתיבת הבלוג שלכם. במאמר הקרוב נעסוק בתכנון הזה, הכל כך חשוב, ובהוצאה לפועל של הבלוג.
אז איפה נתחיל? כמובן, במטרה.
לפני כל פוסט שאתם כותבים, ולפני שאתם בכלל מתחילים לכתוב את הבלוג שלכם, הגדירו את המטרה שלו. לבלוג צריכה להיות מטרה אחת גדולה ולכל פוסט צריכה להיות מטרה משלו. כך שכל מטרה, בכל פוסט, תהייה לאור המטרה הגדולה שהצבתם לבלוג עצמו. האם המטרה של הפוסט היא למכור מוצר מסוים? אולי למשוך לקוחות לבלוג? אולי להפיץ מידע חשוב? ואולי בכלל להשיג רעיונות לפוסטים הבאים?
לבזבז שעות עבודה על כתיבת פוסט, מבלי שהקורא שלכם יעשה את שרציתם בסופו, זה בזבוז נוראי של זמן. אם הבלוג שלכם לא יגיע למטרה שלו בסופו של דבר, הזמן שהשקעתם, הושקע לשווא. לכן, אתם חייבים להגדיר לעצמכם מטרה כך שבכל פוסט תדעו בדיוק מהי הקריאה לפעולה אותה אתם צריכים.
לכן, חשוב גם לדעת מראש אלו פעולות אתם מעוניינים להביא את הקוראים שלכם לעשות בסוף הפוסט, לדוגמה:
- קניית מוצר.
- שיתוף הפוסט.
- הצטרפות לרשימת תפוצה.
- לייק לפוסט, או לדף הפייסבוק שלכם.
- השתתפות במאורע מסוים.
מהו התהליך שנעבור לאחר הצבת המטרה?
לאחר הצבת המטרה, לפני תחילת הכתיבה, יש תהליך קטן שאנחנו עוד צריכים לעבור. ענו על השאלות הבאות לפני כל מאמר שאתם מפרסמים, על מנת לשמור על מיקוד וכתיבה מהירה יותר:
- מהו נושא המאמר? מה העיקר בו אתם הולכים לעסוק?
- מה הערך שהמאמר מספק, ואיך הוא רלוונטי לקהל היעד שלכם?
- מה הן מילות המפתח העיקריות שישמשו אתכם? אלו מילות מפתח אנשים מחפשים בנושא שבחרתם בשאלה הראשונה?
- האם יש מישהו, או משהו, שיכול לתרום לכם מידע נוסף לפוסט?
- האם המאמר שלכם משתף פעולה עם אתרים או תכניות אחרות?
- מה במאמר ימשוך קוראים חדשים?
- תוך כמה זמן המאמר כבר מוכן – ובאוויר?
ענו על שבע שאלות אלו על מנת שיהיה לכם ברור מה נדרש לכתיבת המאמר, במה בדיוק תעסקו, ויותר מכך – מתי בדיוק הוא יהיה מוכן. אחרי שעניתם על אלו, גשו והתחילו לכתוב.
איך לשמור על הרמה גם תוך כדי הכתיבה?
פה כבר ישנם מספר צעדים אחרים שכדאי שתקפידו עליהם, על מנת שהתכנון ישמר גם בזמן העבודה. עלינו לזכור גם לאחר שהתחלנו לכתוב, שהמטרה היא לשמר לקוחות קיימים, ולהביא לקוחות חדשים – כל הזמן. אז איך נעשה זאת?
- כתבו טיוטה – איך לא? זרקו את כל מה שיש לכם על הדף, או בקובץ הוורד. כתבו הכול, כל מה שעובר לכם בראש, בלי להתחשב בשלב זה בשגיאות כתיב, תחביר או הקשר. אל תדאגו – אחר כך תסדרו את זה.
- הקפידו לשלב בסוף קריאה לפעולה – אין טעם במאמר, באתר שלכם, שאין בו קריאה לפעולה (כמו אלו שהצענו מעלה).
- בצעו הצלבת קישורים עם אתרים אחרים – אתם שולחים אליהם, והם שולחים אליכם. כך שניכם מרוויחים קוראים ולקוחות חדשים. הקפידו שלאתרים האלו יש קשר מסוים לנושא שלכם, ואתם לא שולחים רק כדי לשלוח.
- הקפידו לשלב תמונות במאמר. חשוב לשחק עם העיניים של הקוראים על מנת לשמור אותם ערניים. כך למשל, הקפידו להבליט כותרות ביניים, לשלב רשימות וכדומה.
- שלבו קישורים למאמרים אחרים שלכם, על מנת לשמור את הלקוחות באתר. כמו כן, הקפידו שקישורים לאתרים חדשים יפתחו בחלונות חדשים, ולא במקום האתר שלכם.
הקפידו על אלו בזמן כתיבת המאמרים על מנת לשמור על הלקוחות הקיימים, ולמשוך את החדשים. כמו כן, הקפידו גם להשתמש בטכנולוגיות ואפליקציות שעוזרות לכם לשפר את ה-SEO ואת המשיכה של תמונות במנועי החיפוש.
אז איך נראה הבלוג שלכם?
תכננתם את הבלוג? קבעתם מטרה? תכננתם את הפוסט הבא שלכם? כדאי לכם, בנוסף, לתכנן ממש לו”ז, חודשיים קדימה, בו אתם כותבים מאמרים ובונים את הבלוג שלכם.
כתבו מאמרים רבים ככול האפשר ותזמנו אותם כך שיהיו לכם יותר ויותר מאמרים לטווח הרחוק. השאיפה היא שהבלוג שלכם יהיה כבר מוכן חצי שנה קדימה, על מנת שתוכלו להתרכז במכירות.
כל שבוע שני מאמרים זה מצוין, תעמדו בזה? איך תכננתם אתם לעבוד? איזה עוד ידע אתם מרגישים שחסר לכם? ספרו לנו בתגובות.