מיילים הם כלי שיווקי נהדר.
המייל מגיע לכל לקוח, אנחנו בוחרים מה יהיה כתוב בו ואם נחליט, הוא גם יכול להגדיל לנו את המכירות ממש.
הבעיה היא שהם לא תמיד נקראים, ולא תמיד מבצעים את תפקידם.
כולנו מכירים את כמויות המיילים שמגיעות אלינו מידי יום ואת חוסר הסבלנות לקרוא את כולם. לפעמים אנחנו מזהים עסק שמשווק בלי סוף, ולפעמים אנחנו פשוט מזהים כותרת שלא בא לנו לפתוח. מה אנחנו, כבעלי עסקים, יכולים לעשות כדי שדווקא את האימיילים שלנו, בין אלפי האימיילים שרצים ברשת, יפתחו הלקוחות ויקראו?
מסתבר שבמספר צעדים פשוטים, תוכלו להגדיל ממש את הכניסות למיילים שלכם. והנה הם ממש לפניכם:
1 – כותרות קצרות ומושכות:
זכרו שהכותרת באימייל מקוצרת על ידי תכנת המיילים. אם היא ארוכה מידי היא מסתיימת בשלוש נקודות, ואז לא כל המסר בכותרת עבר. עליכם להעביר בקצרה את המסר המושך ביותר שתוכלו להעביר.
מיהו הלקוח שלכם? מה הוא מחפש לשמוע? מה יש לכם שהוא צריך? חשבו על כך בזמן שאתם כותבים כותרת והכניסו את התשובות שלכם, בקצרה, לכותרת עצמה. כמה שיותר קצרה, כמה שיותר מושכת.
2 – כותרת האימייל לא צריכה לכלול את שם החברה!
כיוון שהכותרות קצרות גם ככה, וכיוון שתכנות המיילים מקצרות אותן עוד יותר, לא תרצו “לבזבז” מקום על שם החברה. כמו כן, הלקוחות לפעמים ישימו לב לשם החברה ויחליטו שאימיילים עם המילים האלו הם בהכרח אימיילים שיווקיים ויסמנו אותם כספאם.
אתם לא רוצים שזה יקרה – סימון ספאם במספיק תיבות אימייל עלול לסמן אתכם כספאם בכל תיבות האימייל! שלבו את שם החברה בסוף האימייל, או במרכזו, אבל בשום אופן לא בכותרת!
3 – הלקוח פתח את האימייל? מצויין!
תחילת האימייל צריכה לכלול את המילים החזקות ביותר והחשובות ביותר שתוכלו למצוא. השתמשו במילים כמו “זול”, “חינם”, “עוצמה” או תיאור של הפריט שלכם שבאמת ברור לכול.
לדוגמה: לרשום “מנוע עוצמתי לנסיעות ארוכות” נשמע טוב יותר וברור יותר מאשר “מנוע בנזין בנפח 3600”. מי שלא מבין ברכבים, לא מבין לאיזה נפח עליו לצפות.
לעומת זאת, נסיעות ארוכות והמילה עוצמה מוכרות לו ואפילו מעוררות עניין.
4 – הדגישו את המסר העיקרי:
כיוון שבאתם להעביר מסר מסוים, או שלאימייל שלכם יש ערך ללקוח – אתם תרצו להדגיש זאת. החלקים החשובים צריכים לקפוץ לעין ולהקל על הקורא בהבנת המסר.
אם הלקוח מתאמץ להבין את מטרת הטקסט, הוא לא יקרא אותו ויוסיף גם אותו לפח האשפה. אם הקפצתם לו את המסר, הוא מבין כמה הערך באימייל שלכם רב, והוא גם יעבור לשלב הבא!
ואם כבר מדברים על השלב הבא…
5 – קריאה לפעולה:
אם אין קריאה לפעולה, אין משמעות לטקסט. טקסט שיווקי תקף רק כאשר יש בו קריאה לפעולה, אחרת הלקוח פשוט, מתבזבז.
אתם לא רוצים שזה יקרה, אתם רוצים שהוא יגיע אליכם – יכנס לאתר, יבצע רכישה, יבוא למסעדה וכדומה. שלבו קריאה לפעולה בתחילת האימייל, במרכזו ובסופו, כך שגם אם הלקוח התייאש באמצע האימייל, הוא עדיין יבצע את השלב הבא, וזוהי בעצם כל מטרת האימייל.
6 – מה שלא יהיה פשוט, פשוט לא יהיה:
שמרו על האימייל פשוט. לאף אחד אין כוח להתאמץ בקריאת מייל שיווקי, ולכן נרצה לשמור על המייל פשוט ככול הניתן וממוקד למטרה. הימנעו משימוש במילים גבוהות שיש להן תחליף פשוט, הישארו ממוקדים למטרה שלכם, פרסמו בכל מייל משהו אחד – יתרון אחד של העסק שלכם.
כמו כן, הקפידו על כל הדגשים הקודמים, שגם הם עוזרים לנו לפשט את המייל לקורא.
7 – ולבסוף – תנו ללקוח הרגשה מיוחדת:
ישנן תכנות לכתיבת אימייל בהם אתם יכולים לייחד את האימייל ללקוח ולהכניס בו את שמו, או את שם החברה שלו. אימיילים שכאלו מושכים אותנו הרבה יותר ואנחנו מרגישים שבאמת נכתבו לנו באופן אישי. שלבו את שם הלקוח מספר פעמים באימייל, לכל אורכו, ובעיקר לפני הקריאה לפעולה.
כך תגדילו בהרבה את הסיכויים שהאימייל לא רק יפתח, אלא גם יענה על מטרתו.
אז זכרו – קצרו את הכותרת, פשטו את האימייל, הדגישו את המסר, השתמשו במילים חזקות וברורות וצרו תחושה שהאימייל נכתב במיוחד בשביל הלקוח הזה. אם תקפידו על שבעת החוקים הנ”ל, תעלו את מספר הכניסות לכל אימייל שלכם ולקריאה שלכם לפעולה תהייה משמעות גדולה יותר.
אולי חשוב גם מכל אלו – נסו לנתח בעצמכם – מה מונע מכם לקרוא מיילים? למה יש אימיילים שאתם מגדירים כספאם? זיהיתם בעיה? עכשיו הימנעו ממנה.
נשמח גם אם תספרו לנו, מהן הבעיות אותן זיהיתן? מה לדעתכם צריך להוסיף למייל ואסור בכל מחיר?
מחכים לשמוע מכם בתגובות!