4 דגשים בשיווק שלמדנו מנצחונו של טראמפ בבחירות

לפני מספר קטן של חודשים התעורר העולם לבוקר לא ברור, דונלד טראמפ ניצח בבחירות לנשיאות ארצות הברית.

למה הבוקר הזה היה לא ברור? כי רבים האמינו שדונלד טראמפ הוא גזען, בעל דעות קיצוניות, שובניסט וכי הוא יעשה רק נזק לארצות הברית. בין אם הדברים הללו נכונים או לא, או בין אם הם מוגזמים או אמת אמיתית, לנו זה לא חשוב – לא כרגע לפחות.

מה שחשוב לנו הוא להבין איך אדם כזה, שיצא לו שם כל כך רע לפני היבחרותו לנשיאות ארצות הברית, הצליח לשווק את עצמו כל כך טוב כך שלמרות הכול, למרות השערוריות, למרות הסקרים, ולמרות העבודה הטובה של מתחריו, הוא ניצח והפך להיות נשיאה שלל המעצמה הגדולה בעולם.

כאלה יכולות שיווק היינו רוצים שיהיו לעסק שלנו. כזו הצלחה גדולה ומסחררת, ממש כמו של דונלד טראמפ.

אז מה למדנו מסבב הבחירות האחרון בארצות הברית?

1 – עשו דברים בלתי נשכחים

כל האמרות של טראמפ, הציוצים, ההצהרות והמעשים שנעשו בתקופת הבחירות, היו בלתי נשכחים. הילארי קלינטון אמנם הייתה אשתו של נשיא ארצות הברית לשעבר, ונאלצה להתמודד עם שערוריות משלה, אבל היא לא בלטה בהן כמו טראמפ.

טראמפ ייצר על בסיס כמעט שבועי שערוריה חדשה, משהו חדש לדון עליו, משהו חדש לחשוב עליו.

גרמו לאנשים לחשוב, גרמו להם לדבר עליכם, כך תיכנסו להם לתודעה.

זוכרים את הפרסומת השובניסטית של גולדסטאר? נכון, זה לא בסדר ואולי אפילו פוגע בחברה, אבל הספיקו מספר מאוד קטן של שידורים כדי שכל המדינה תדבר על גולדסטאר – כדי שאנשים יחרימו אותם באותה התקופה אך יעלו להם את המכירות בתקופהה שלאחר מכן.

5440004897_019dde2b8c_z

2 – האדם שבטנק ינצח

והכוונה היא פה כשעומדים טנק מול טנק. מה? איך זה קשור לעסקים?! רגע – אנחנו חוזרים לזה.

לקלינטון היו כל כך הרבה נתונים וניסיון. דיפלומטים רבים תמכו בה ואפשר אפילו לומר שהמחנה הדמוקרטי תמך בה הרבה יותר ממה שתמך המחנה הרפובליקני בטראמפ. ובכל זאת, מי שמשתמש בנתונים, מי שמפעיל את הכלים, הוא מי שחשוב.

טראמפ לקח את הכלים שעמדו לרשותו, שהיו ברובם דווקא שליליים (קפיטליזם שאנשים לא אוהבים, הון שפשוטי העם רואים בו משהו רע, שערוריות מן העבר) והשתמש בהם כל כך טוב, כך שהוא בסופו של דבר הגיע להיות נשיא ארצות הברית, ולא קלינטון עם הכלים המוצלחים באמת.

איך זה קשור לטנקים? החייל הישראלי, שיודע גם לפקד על טנק במקרה הצורך, ויש לו הנחישות והציונות להגן על מדינת ישראל, הוא זה שעמד ב-1973 מול עשרות טנקים סורים ברמת הגולן. שם, אצל הסורים, היו חיילים בעלי פחות מוטיבציה כיוון שמפקדיהם רדו בהם לעיתים קרובות, וכאשר המפקד נהרג – הטנק הושבת.

החייל (וכמובן המפקד) שיושב בטנק צריך להיות מצוין לא פחות מהטנק עצמו. כך האדם המשווק צריך להיות לא פחות טוב מהכלים השיווקיים בהם הוא משתמש.

3 – הקפידו להיות רלוונטיים

טראמפ הקפיד לדבר כל הזמן על הנושאים הבוערים. בכל פעם שמשהו חדש הגיע לחדשות, הוא ידע, ועדיין יודע, להגיב עליו. אם משהו קורה בעולם שלכם, אם יש התפתחות מסוימת בנישה בה בחרתם, תהיו שם – תציגו ותרימו את המוצרים המתאימים לצרכים החדשים.

ואם מדובר בכתיבה, דעו לכתוב על מה שרלוונטי. מאמר על דונלד טראמפ לדוגמה, יעלה כמה שיותר קרוב לזמן בו הוא נמצא בכותרות (כמובן שקודם צריך לחשוב עליו).

4 – שונות תבליט אתכם מעל המתחרים

נשיאי ארצות הברית לאורך השנים היו יחסית דומים. בין אם הם רפובליקנים, ובין אם הם דמוקרטים. מתוך כל הנשיאים שהיו לארצות הברית (כמה עשרות), אנחנו נוטים לזכור את הגדולים והשונים שבהם – אברהם לינקולן שביטל את העבדות, ג’ורג’ וושינגטון הנשיא הראשון, קנדי שקידם את מאבק השחורים באופן יוצא דופן.

טראמפ היה אדם שונה מהנשיאים שבאו לפניו – הוא לא בא מתוך הפוליטיקה, הוא לא פיזר את אותן ההבטחות והאימרות שפיזרו לפניו, והוא לא נבלע בצילם של הנשיאים שקדמו לו.

גם אם טראמפ הנשיא לא ייזכר, אין ספק שטראמפ המתודד על הנשיאות ייזכר עוד שנים רבות קדימה.

עליכם לשווק את העסק שלכם בצורה יוצאת דופן. עליכם להיות שונים. אם בירה זה הקטע שלכם – הציגו מה כל כך שונה וטוב בה מהבירות האחרות. ואם אתם מוכרים באיביי, מה בכותרת שלכם שונה ומושך יותר משאר הכותרות? במה אתם שונים משאר המתחרים?

25324820593_24663c87c1_z

מה שנשאר זה לתכנן, לתקן ולפרסם

שבו על מסעות הפרסום שתכננתם ובדקו, האם הם עומדים בארבעת הדגשים הללו? האם הם באמת רלוונטיים, שונים, ובלתי-נשכחים?

זכרו שאתם שולטים בשיווק ולא השיווק שולט בכם. אתם אלו שמניעים את קהל היעד לחנות שלכם, ואם לא תהיו טובים מספיק – הם פשוט לא יגיעו.

אז מה אתם עושים כדי לשווק? כיצד אתם מייחדים את עצמכם? ומה אתם חושבים שאפשר ללמוד על הדרך בה טראמפ ניצח בבחירות? ספרו לנו בתגובות.

השארת תגובה

חייבים להתחבר כדי להגיב.