מי שכותב כתיבה שיווקית, יודע שבין המקומות הכדאיים ביותר לפרסם בהם מאמרים וכתבים, נמצאות הרשתות החברתיות – פייסבוק, טוויטר, גוגל וכדומה. פרסום הכתבים שלכם ברשתות החברתיות יכול לקדם אתכם, ואת המוצרים שלכם, גבוה במעלה תוצאות החיפוש.
למה זה יכול לקדם אתכם? כי אם תתקדמו גבוה בפיד, כך אנשים יגיעו אל הדף שלכם. ואם הם יגיעו אל הדף שלכם, זה יכול למשוך אותם אל הבלוג, החנות, המקום שאליו אתם רוצים שיגיעו בהמשך.
תוצאות החיפוש מראות את מה שאנשים רוצים לראות, ואם לכם תהייה נוכחות ברשתות החברתיות, שאנשים רוצים לראות, תוצאות החיפוש יקפיצו אתכם מעלה. אבל צריך לדעת איך לעשות זאת, צריך לדעת איך למשוך קוראים אליכם.
אם עשיתם פרסום ממומן בפייסבוק לדוגמה, זה טוב, אבל האם כדי שלקוחות יחזרו אליכם אתם צריכים בכל פעם לשלם על פרסום? לא ולא. אז מה כן עושים?
צעד ראשון – הפכו לדמות
הכוונה בדמות, היא לא אישיות שאיננה קיימת, וגם לא בהכרח אדם מסוים. הכוונה בדמות היא אופי מסוים, של דף, שאנשים יכולים לתאר בקלות ולהימשך אליו בקלות.
נסו רגע לחשוב, מה המטרה שלכם? מה אתם הולכים לפרסם? מי אתם בעצם?
האם אתם חנות למוצרי מטבח? אולי אתם בלוגרים שמנסים למשוך משווקים? או אולי בכלל מנהיגי תנועה פוליטית? מי שלא תהיו, אתם צריכים להבין את הדמות הזו שאל הנעליים שלה אתם נכנסים. אתם צריכים להגדיר אותה ולהבין אותה.
הדף “סטטוסים מצייצים” לדוגמה, שכבר לא איתנו, התאפיין בכך שהוא נתן במה לאנשים מצחיקים מצד אחד, ולמחאות חברתיות מצד שני. הדמות שהייתה שם היא של בדרן שמנסה להאיר בעיות החברה. לא היה מדובר באדם, אלא באופי של דף, בדמות.
כדי שאנשים יחזרו, הם צריכים להבין מי אתם בדיוק, מה אתם. צריכה להיות להם היכולת להגדיר אתכם.
חשבו כמנהיגים
אחד הדברים החשובים ביותר להצלחה של דפים כאלו, שמטרתם בסוף היא שיווקית, זה להגיע לכמה שיותר אנשים. אתם רוצים שכל מי שרק אפשר ייחשף למה שאתם כותבים.
לכן, חשוב מצד אחד להתפשט ברחבי הרשת, להשתמש במספר רשתות חברתיות, לכתוב במספר מקומות, ולהישאר ממוקדים לנושאים עליהם החלטתם, אך מן הצד השני – חשוב להפוך את אלו שמגיעים אליכם לקהילה.
כדי להפוך את הקוראים שלכם לקהילה, ובכך בעצם לשמור אותם אצלכם, אתם חייבים לחשוב כמו מנהיגים. אם על ידי ארגון אירועים, אם על ידי הצגת שאלות לדיון בפוסטים שלכם, ואם על ידי הפגנת ידע ובקיאות בתחום בו בחרתם על מנת שהקוראים יאמינו בכם.
המטרה של מנהיג היא, לרוב, לשמור את הקהילה שלו מאוחדת ולהגדיל אותה כמה שיותר – זו היא גם השאיפה שלכם.
הקלו את דרכי הגישה אליכם ואצלכם
אתם רוצים שלקוראים שלכם יהיה קל להגיע אליכם ויהיה קל להבין איך להביע את הערכתם אליכם. שתפו את הפוסטים שלכם, בקשו מהקוראים לשתף, וצרו קריאות לפעולה ללייקים או לתגובות בדרכים מגוונות.
ככול שהפוסטים שלכם ישותפו פעמים רבות יותר, יותר אנשים יאהבו אותם ויהיו עליהם יותר תגובות, הרשתות החברתיות יבינו שהם טובים ושכדאי להפיץ אותם לאנשים נוספים.
מבחינת הרשת החברתית, פוסטים כאלו הופכים את הרשת שלהם למעניינת. אתם רוצים להיות פוסט כזה.
לכן, כדי להקל על הקוראים שלכם, אתם רוצים שיהיה להם ברור איפה אפשר לשתף, להגיב ולאהוב. כך להם יהיה יותר קל לחזור אליכם – כי הרשת החברתית תבין שאותם אתם מעניינים, וכך גם יהיה קל לקוראים חדשים למצוא אתכם, כי החברים שלהם למעשה ימליצו עליכם.
עם הכלים האלו, אין סיבה שלא תהפכו להיות הדבר הויראלי הבא
הפרסום דרך הרשתות החברתיות עובד גם באופן ממומן, אך הוא עובד אפילו טוב יותר באופן אורגני, אם יודעים איך לעשות זאת. אם אתם בעלי עסקים או בלוגרים, ועדיין אין לך עמוד פייסבוק, משתמש בטוויטר ותמונות באינסטגרם, אתם צעד מאחור.
פתחו עכשיו חשבון בכל רשת חברתית ולמדו איך להפעיל אותן על מנת להביא אליכם לקוחות.
אתם כבר מפרסמים ומשתמשים ברשתות האלו? ספרו לנו, איך אתם עושים זאת? מחכים לשמוע מכם בתגובות.