נגמרו הרעיונות לכתיבה – מה עושים?

כל כותב מגיע לשלב בו נגמרים הרעיונות. כל כותבת מגיעה לשלב בו היא יושבת מול המחשב ופשוט אין לה מושג על מה לכתוב. בתור כותבים שיווקיים, כותבי תוכן או מי שרוצה שהאתר שלו יהיה אטרקטיבי אנחנו רוצים שתכנים יעלו בו באופן קבוע. לשם כך אנחנו צריכים לחשוב כל יום מחדש – על מה נכתוב היום?

זה לא קל, כיוון שאיננו אנשי חדשות איננו יכולים פשוט להגיע לאירוע ולכתוב עליו, כי הוא חדש. אנחנו צריכים משהו רלוונטי לנושא שלנו, לעסק שלנו, לקהל הלקוחות שלנו. אז מאיפה נשאב כל כך הרבה רעיונות? האם המשאב הזה יכול להיגמר?

אז חד משמעתית, ומעבר לכל ספק, אין גבול לאפשרויות הכתיבה ותמיד אפשר למצוא רעיונות. אבל איפה?

צרו מנויים יומיים למגזינים

עקבו אחר מגזינים שדומים לכם ואלו שגם לא דומים לכם בכלל. אפשר לומר כי חלק נכבד מעבודתו של הכותב, היא דווקא הקריאה. מגזינים שכאלו מוצפים ברעיונות ובמידע שיתכן שישמש אתכם. אל תרוצו להעתיק מאמר – שהרי לא זו המטרה שלכם. אתם רוצים תוכן מקורי ולכן השתמשו במאמרים אותם אתם קוראים כדי לשאוב רעיונות.

חפשו בגוגל את מילות המפתח שבאמצעותם אתם רוצים שימצאו אתכם בצירוף המילה בלוג, או מאמר, והגיעו למאמרים ובלוגים נוספים כמוכם מהם תוכלו לשאוב רעיונות. זה בסדר לחפש רעיונות במקומות אחרים – בדיוק כמו שמוזיקאים לא יכולים להתחמק מההשראה אותה הם שואבים מאמנים אחרים. גם הכותבים הגדולים ביותר מחפשים השראה אצל עמיתיהם.

הירשמו כמנויים וקבלו מידע יומיומי, כך שכשיגמרו הרעיונות, תמיד תוכלו למצוא אותם מחדש.

ציינו חג מגוחך או בלתי רגיל

פתחו רגע את לוח השנה. לא, לא העברי – שם החגים לא מגוחכים ואנחנו מכירים את כולם. חפשו באינטרנט על החגים המתקרבים, או אולי אפילו המציאו אחד – וכתבו עליו. איך החג הזה רלוונטי אליכם? איך הוא קשור לקהל היעד שלכם? מה הם יכולים לעשות בו?

מדובר במידע חדש, משעשע ונחמד שקהל היעד שלכם עשוי לשמוח לשמוע עליו. כמו שהברים בכל העולם אימצו לעצמם את החג של פטריק הקדוש, כך גם אנחנו כותבי התוכן יכולים למצוא חגים שרלוונטיים לנושאים שלנו – כמו יום שישי השחור באמזון, יום ה”אכול כפי יכולתך” וכדומה. רק חפשו – אתם כבר תמצאו יום.

היעזרו בקהל הקוראים שלכם

עשו סקר ובו אתם שואלים את קהל הקוראים שלכם מה הם היו רוצים לקרוא. אתם יכולים אפילו באותו הסקר לשאול אותם לאיזה נושאים הם נמשכים יותר מאלו שעליהם אתם כותבים, ולאלו פחות. כך אולי אפילו תגלו שיש נושא מסוים שמרחיק מכם את קהל הקוראים שלכם. כאשר קהל הקוראים שלכם יעלה רעיונות, תוכלו לחפש על כך מידע או פשוט לכתוב על כך מהידע שלכם.

בדיקה עם הקוראים שלכם יכולה להוליד רשימה של רעיונות שעוד תחזיק זמן רב קדימה. נסחו את הסקר בצורה כזו שיהיה לקוראים מקום לבטא מחשבות חופשיות, ולא רק לבחור אפשרויות, על מנת להשאיר לכם מספר בלתי מוגבל של רעיונות.

תנו נושא לכל יום בשבוע

החליטו שבכל יום בשבוע אתם כותבים על נושא אחר. התמקדו ונסו כמה שיותר זמן מראש לבחור את המאמרים שתכתבו לכל נושא. כך, למשל, אם יש לכם רעיון בנושא מסוים, אבל זה הנושא של יום שלישי, שמרו אותו ליום שלישי וחפשו רעיון אחר שמתאים לנושא של היום בו אתם נמצאים כרגע.

כך תוכלו להתמקד יותר בחיפוש אחר רעיונות בכל יום, תקפידו לא לשעמם את קהל הקוראים שלכם עם נושאים שחוזרים על עצמם, ותשמרו לעצמכם רעיונות קדימה, לשבועות הבאים. שימו לב – חדשות תכופות, או נושאים חמים, אל תדחו. אם צריך, ותרו על המאמר של אותו היום ועל הנושא הקבוע על מנת לתפוס את הנושא החם בזמן.

האירו את אחורי הקלעים

כמה אנשי צוות עובדים על האתר שלכם? כמה עובדי תוכן עובדים יחד אתכם? הציגו לקוראים שלכם את האנשים שמאחורי הקלעים – כך גם תביעו הערכה כלפי העובדים שלכם וגם תשיגו נושא מצוין לכתוב עליו. בנוסף, בצורה שכזו הקוראים יצרו אתכם הזדהות ויהססו שוב לפני שיחליטו, חס וחלילה, לעבור לקרוא במקום אחר.

שתפו פוסטים רלוונטיים שאינם שלכם

אולי אתם כותבים בפייסבוק? זו לא בושה לשתף פוסטים או סרטונים של אחרים, כל עוד אתם נותנים להם קרדיט על כך. קהל הקוראים שלכם ישמח לקבל מידע חדש, גם אם לא אתם כתבתם אותו ואתם רק מפנים אותם אליו. כמו כן, זה מראה על ביטחון מסוים שיש לכם ועל רצון לשתף ולהעביר כמה שיותר מידע לקוראים שלכם.

כך לא תצטרכו ממש לחפש רעיון היום, ויהיה לכם יותר זמן לחפש רעיון למחר. כך גם הקוראים שלכם ירוויחו תוכן חדש ואתם לא תשאירו אותם בהמתנה.

היעזרו באירועי היום

מה קרה היום? ואתמול? האם היה משהו מעניין בחדשות? אילו תכניות רצות בימים האחרונים בטלויזיה? בכל אלו תוכלו למצוא רעיונות רלוונטיים או להשתמש בהם כדי להצביע על נושא מסוים שלכם. אנחנו בטוחים שבעלי הבלוגים שעוסקים בנדל”ן חוגגים כשיוצאים פרשיות בנושא הדיור, כי זה נותן להם המון חומר לכתיבה.

אולי הנושאים שלכם לא תמיד עולים לכותרות, אבל הם שם – ודברים קורים. חפשו אותם, הרעיונות באים כל יום, רק צריך למצוא אותם ולהשתמש בהם.

אל תוותרו – רעיונות יש בכל מקום

המשיכו לחפש תמיד, בכל מקום ובכל דרך כדי למצוא רעיונות לכתיבה. אם במגזינים דומים, אם באמצעות רעיונות משוגעים, אם בחדשות הבוקר. אין סוף לרעיונות, אתם רק צריכים תושייה ונחישות וכבר יש לכם את המאמר הבא שלכם.

ספרו לנו, מה אתם עושים כשנגמרים לכם הרעיונות? או אתם יודעים מה? יותר טוב, על מה הייתם רוצים אתם שאנחנו נכתוב? ספרו לנו בתגובות.

השארת תגובה

חייבים להתחבר כדי להגיב.