איך נהפוך את החנות האינטרנטית שלנו למוכרת יותר?

אם יש ברשותכם חנות אינטרנטית, בפלטפורמת שופיפיי, מג’נטו או אחת מהדומות להן, אתם ודאי יודעים כמה קשה להביא אליהן תנועה וכמה זה לא קל להפוך אותן למוכרות ורווחיות.

אבל אתם גם ודאי יודעים שלא רק שזה אפשרי, אלא שזהו גם תנאי הכרחי. כמעט ואין עסק בימינו שיכול לתפקד ללא שלוחה אינטרנטית משלו – והשלוחות האינטרנטיות האלו כבר הפכו מזמן להיות עסקים בפני עצמם.

לכן, חשוב להקפיד על כמה צעדים, כמה דרכים, כדי להביא את החנות שלכם להצלחה. המטרה היא רווחים, וצריך לדעת איך להגיע אליהם.

התחילו בכך שתגדירו לעצמכם – הצלחה מהי?

זה מאוד חשוב לדעת מהי בדיוק ההצלחה ההיא שאתם חושבים עליה. האם ההצלחה שלכם מוגדרת בכך שהצלחתם להקים חנות באינטרנט? האם היא מוגדרת בכך שיבואו לאתר שלכם 500 מבקרים כל יום?

אלו הן הצלחות בעייתיות, למה? כי לא באמת בשבילן הגענו. המטרה שלנו היא רווחים ולכן גם ההצלחה צריכה להיות מוגדרת ברווחים. מהו הרווח אליו אתם שואפים? איזה מספר אתם רוצים לראות בעמודת המחזור שיגרום לכם להגיד “הצלחתי”?

אל תשכחו – את ההצלחה הזו חשוב לתחם בזמן. למה? כי חשוב לדעת גם מתי לא הצלחנו. חשוב לדעת לשבת ולהפיק לקחים לאחר מכן, על מנת שבפעם הבאה, תגדירו הצלחה ובאמת תצליחו.

פרקו את ההצלחה ליעדים קטנים

אמנם ההצלחה היא בת השגה, אך היא צריכה להיות מטרה רחוקה וגדולה, שקשה להשיג. לכן, כשמשהו נמצא כל כך גבוה, אנחנו בונים אליו מדרגות.

הגדירו יעדים קטנים בדרך. לדוגמה, אם אמרתם שתוך שנה אתם רוצים להרוויח 10,000$ בחודש מחנות האינטרנט שלכם, הגדירו לחודש הראשון רווח של 100$, לחודש אחריו רווח של 1,000$, עד שבחודש ה-12 תענו על המטרה שלכם.

בכל פעם שלא עמדתם ביעד בדקו מה קרה, איפה בדרך פיספסתם? חשוב ללמוד ולהפיק לקחים לקראת היעד הבא, זוהי הדרך להצלחה.

הפכו את החנות, ואת השאיפות, לתחביב

החנות הזו היא משהו שלכם, היא נכס, היא הילד הקטן שלכם שאתם מטפחים מבלי שהעולם יפריע. עליכם לאהוב אותה כדי שזה יצליח. הפכו את העמידה ביעדים ואת החנות עצמה לתחביב שלכם, למן משחק כזה שימשוך אתכם כל הזמן חזרה אליו.

אולי אפילו תוכלו ליצור תחרות? מכירים מישהו נוסף שסוחר באינטרנט? שבו יחד, וקבעו יעדים דומים. עשו תחרות מי משיג את היעד קודם – מי הצליח להרוויח 10,000$ לפני שהשני הצליח?

לא רק שזה ימשוך אתכם חזרה לאתר, כל פעם מחדש, אלא שזה גם יעזור לכם ללמוד איפה טעיתם במידה ולא הגעתם ליעד. עכשיו שיש איתכם מישהו, ואתם ממש מתחרים בו, תוכלו לעודד אחד את השני לפעול, להתגרות אחד בשני עם הצלחות, וגם ללמוד מההצלחות אחד של השני.

זה הופך את כל נושא המסחר והעסק להרבה יותר מעניין ומושך, ובכך גם להרבה יותר רווחי ומצליח.

תוכלו גם להעזר בצוות שיעבוד איתכם

הפעם לא מדובר במתחרה. לא מדובר בבעל חנות אחרת. מדובר בצוות שעובד איתכם יחד. אולי שותפים, אולי אנשים באינטרנט שנעזרתם בהם למשימות מסוימות, ואולי גם עובדים.

למה חשוב שתיווצר עבודת צוות? כי עכשיו אתם לא מחוייבים רק לעצמכם, ואתם גם לא היחידים שמחוייבים להצלחה שלכם. כמו כן, עכשיו אי עמידה ביעדים היא הרבה יותר משמעותית ואפשר להתמודד איתה יחד, להבין יחד מה קרה, וביחד להצליח להשיג את היעד הבא בזמן הנתון.

חשבו על כך, אולי מישהו בעסק, במשפחה או בחברים יכול לדאוג לחלק בחנות שאתם לא דואגים? למשל העיצוב, האימיילים ללקוחות, התקשורת עם הספקים, שירות הלקוחות וכדומה?

אחרון – פנקו את עצמכם כשהגעתם ליעד

עד עכשיו דיברנו על איך נקבע לעצמנו את היעד, ואיך נלמד מאי עמידה בו. אבל חשוב אולי יותר זה גם הפרס שמקבלים אחרי שכבר עומדים ביעד.

עמדתם ביעד? הגיע הזמן לצאת לארוחה עם בן או בת הזוג שלכם. אולי לקחת את הילדים ללונה פארק? או אולי סתם לשבת ולקרוא ספר שאתם אוהבים. עליכם להרגיש שעמידה ביעדים לא רק מזכה אתכם ברווחים, אלא היא גם תורמת למי שסביבכם (הם ידחפו אתכם לעמוד ביעד הבא) ויש לה גם תרגום פיזי ממש.

אז קדימה, חזרו לחנות שלכם ושפרו אותה. אתם יכולים להרוויח יותר ולהצליח בגדול, ואין סיבה שלא תעשו זאת. ספרו לנו בתגובות – מהי ההגדרה שלכם להצלחה?

השארת תגובה

חייבים להתחבר כדי להגיב.