הסכומים השערורייתיים שלקוחות מוכנים לשלם עבור משלוח חינם

ובעברית: תופתעו לדעת כמה הלקוחות שלכם מוכנים להתאמץ כדי לקבל משלוח חינם!

ידוע לכולם שמשלוח חינם הוא כלי שיכול להגדיל מכירות. אבל התשובה לשאלה עד כמה זה חשוב ללקוח, מעניינת מאוד.

נדמה לנו שאם אנחנו מציעים ללקוחות משלוח מהיר במיוחד, הם יעדיפו אותו על פני קבלת המשלוח בחינם.

מחקרים שבדקו את העניין, מגלים תמונה מפתיעה ומעניינת:

מנתונים שנבדקו על ידי חברת השילוח UPS עולה ש – 58% מהקונים, הוסיפו מוצר נוסף לסל הקניות על מנת לקבל משלוח חינם.  58% ! זה המון !

כדאי מאוד שניקח זאת בחשבון כאשר אנחנו מפרסמים מוצר במסחר אלקטרוני ונערך לכך בצורה מתאימה.

shop-1466325_1280

בואו נתעמק מעט בנתונים שהתקבלו:

ראשית – ארבעה מתוך חמישה קונים מעידים שמשלוח חינם הוא מרכיב חשוב בהחלטה לגבי רכישת מוצר באתרים ברשת. כאשר אנחנו מכירים את הפסיכולוגיה של הרכישות, אנחנו מבינים שכיוון שההעדפה היא למשלוח חינם, לקוחות רבים יעדיפו לשלם מעט יותר על מוצרים נוספים ובלבד שהמשלוח לא יעלה להם.

במחקר, לקוחות נשאלו: מה אתם מוכנים לעשות על מנת לזכות במשלוח חינם, ובנוסף, נאספו נתונים בפועל שניתחו את הרגלי הקניה. והנה התוצאות לפניכם, מסודרות לפי סדר יורד:

א. הוסף מוצר לסל על מנת לקבל משלוח חינם – 58%.

ב. בחר משלוח איטי יותר על מנת לקבל משלוח חינם – 50%.

ג. חפשו ברשת קופונים שיזכו אתכם במשלוח חינם – 47%.

ד. בקשו מהמוכר לשלוח את המוצר לחנות קרובה ותאספו משם – 35%.

ה. הצטרפו למועדון הלקוחות של החנות על מנת לקבל משלוח חינם – 31%.

ו. בקשו מהמוכר לעכב את המשלוח עד אשר יהיה מבצע שמציע משלוח חינם 30%.

ז. בואו לאסוף את המוצר מהחנות הפיזית כדי לא לשלם דמי משלוח – 28%.

ח. לא מוכנים לעשות כלום על מנת לקבל משלוח חינם – 7%.

marketing-online-1427786_1280

כפי שתראו רבים מהלקוחות מוכנים להשקיע על מנת להימנע מתשלום דמי המשלוח. ההשקעה יכולה להתבטא בתשלום עבור מוצרים נוספים, בנסיעה לחנות או בהמתנה.

אז, מה אתם כמוכרים יכולים לעשות?

כיוון שראינו ש – 58% מהלקוחות מוכנים לקנות מעט יותר על מנת להימנע מדמי משלוח, אתם לא חייבים להציע משלוח חינם כאפשרות הראשונה ללקוחות, אלא לנסות להגדיר סף מסוים לרכישה שתזכה במשלוח חינם.

איך לעשות זאת בדיוק ועל איזה סף מדובר, תצטרכו לבדוק בעצמכם כיוון שלא כל מה שעובד למוכר אחד יעבוד למוכר אחר.
נסו להציע מספר אפשרויות או להוסיף פריטים משלימים או כל פריט אחר מהחנות.
בדקו במשך מספר ימים איך זה מתקבל בקרב הלקוחות שלכם ותקנו בהתאם.

חשוב מאוד – ציינו בצורה בולטת באתר/בחנות/בדף המכירה את מדיניות המשלוחים.
אם לדוגמה אתם מציעים משלוח חינם בקניה מעל 50$, דאגו שכל מי שנכנס לאתר, יראה זאת בצורה בולטת.

אפשרות אחרת היא, להקפיץ הערה כאשר הלקוחות מגיעים לסל הקניות.
משפט בסגנון – “כמעט זכית במשלוח חינם, רק צריך להוסיף מוצר קטן”, יכול לעשות שינוי גדול.

שימו לב לדוגמה לאתר של וולמארטכבר בכניסה לאתר הקונים מוזמנים ללמוד על האפשרות שלהם למשלוח חינם – המודעה מעוצבת בצורה מזמינה, בולטת ומושכת ולקוחות רבים אכן בוחנים את האפשרות הזאת.

דוגמה נוספת – לצרף את הלקוחות למועדון לקוחות. תמורת תשלום שנתי, הלקוחות יהיו פטורים במהלך כל השנה מדמי משלוח. אמזון מציעה זאת בצורה נהדרת וברורה. לאחר חודש התנסות, הלקוחות מבינים עד כמה זה טוב עבורם וממשיכים את השרות בשמחה.

גם אתר נקסט מציע משלוח חינם. המודעה שלהם פחות צבעונית, אבל משתלבת בצורה טבעית עם העיצוב הרגוע של האתר ומשדרת ללקוחות את התחושה שאין דבר טבעי יותר ממשלוח חינם.

בין אם אתם סוחרים גדולים, בינוניים או קטנים, זכרו תמיד שלקוחות שמים בעדיפות עליונה את אפשרות המשלוח בחינם, לכן בדקו איך אתם יכולים להתאים את מדיניות המשלוחים שלכם ללקוחות, על מנת להיענות לבקשות שלהם ובכך כמובן, להגדיל את המכירות.

אז, מהי מדיניות המשלוחים שלכם? חשבתם אלו מוצרים אתם יכולים להציע יחד?

מתלבטים? שאלו אותנו כאן שאלה ונשמח לענות!

השארת תגובה

חייבים להתחבר כדי להגיב.