במאמר הקודם שלנו “הגדילו את המכירות שלכם – איך למצוא את השותף המושלם לשיווק?”, עסקנו במציאת שותפים טובים לשיווק.
השיווק המשותף יעזור לנו, כבעלי עסקים, להגיע לקהל רב יותר של לקוחות וליצור עניין גדול יותר בקרב לקוחותינו הקיימים. החוק הבסיסי והחשוב ביותר לשיווק משותף הוא שכולם חייבים להרוויח, אתם, שותפכם והלקוחות. אז אחרי שעברנו על אלו, וכבר מצאנו את השותף המתאים לנו, הגיע הזמן לחשוב מה יהיו הצעדים הנכונים לעשות יחד.
צרפו להזמנה של השותף שלכם דוגמית מהמוצרים אותם אתם מוכרים
לקוחות שמקבלים מתנות במה שהזמינו יהיו, לרוב, לקוחות מאושרים ומסופקים יותר. לקוחות מאושרים זהו אינטרס משותף לכם ולשותף השיווקי שלכם. לכן, הציעו לו לצרף מתנה מכם, עם המותג שלכם, למוצרים שלו, ולהפך.
כך הלקוחות גם יהיו שמחים, וגם יכירו מותג חדש שעשוי לעניין אותם.
נסו להשיק יחד מוצרים שנקנים יחד
אם אתם מוכרים באמזון אתם ודאי מכירים את המשבצת הקטנה שמופיעה מתחת לתיאור הראשוני של המוצר, שמראה איזה מוצרים אנשים קונים יחד. באיביי תוכלו לראות על אלו עוד מוצרים הסתכלו מי שקנה את המוצר עליו אתם מסתכלים באותו רגע.
אם המכירות שלכם הם לא באיביי או באמזון, תמיד תוכלו להסתכל סביבכם ולבחון מה משלים את המוצרים שלכם, ואולי אפילו לשאול את הלקוחות שלכם באופן ישיר.
דוגמה למוצרים כאלו הם לדוגמה ביגוד וחומר לכביסה, משקפיים וחומרי ניקוי למשקפיים, ריהוט לסלון ואביזרים לסלון. לפעמים אנחנו מנסים לחשוב איך לבדל את המוצר שלנו ומה להביא יחד איתו למכירה. יכול להיות שלא תצטרכו להביא מוצר מחדש, אלא פשוט להציע את המוצר של השותף השיווקי שלכם. אולי יחד תציעו אותם במחיר זול יותר אפילו.
אחרי שהבנתם איזה מוצר יש לכם שיכול להשלים מוצר של השותף השיווקי שלכם, או להפך, נסו להוציא אותו בגרסה חדשה ולהשיק אותם יחד. אם הצלחתם לחשוב על מוצר חדש שמאפיין את שניכם, ושתוכלו להשיק יחד, בשותפות, זה אפילו טוב יותר.
כאשר תעשו זאת, תוכלו למכור את המוצר שלכם גם ללקוחות של השותף שלכם, והוא ללקוחותיכם. כמו כן, העלות על פעולות השיווק יתחלקו בין שניכם. אם תחליטו להשקיע את הסכום הקבוע אותו אתם משקיעים בשיווק, אז בשותפות הנוכחית תזכו לראות את המוצר שלכם משווק ונמכר פי שניים מבדרך כלל.
שתפו אחד עם השני רשימת אימיילים
זהו אולי הדבר הראשון שתרצו לעשות – להשיג עוד אימיילים לשווק אליהם את המותג שלכם. שימו לב שלא הבטחתם ללקוחות שלכם שלא תעשו זאת, וכך גם השותף שלכם, אחרת הם עלולים לאבד בכם אמון.
לחלופין, אתם יכולים להציע לשותף שלכם לשלוח אימייל שמשווק אתכם ולהפך. כך לא הפרתם שום הסכם ביניכם לבין הלקוחות שלכם, העשרתם את הידע שלהם, ויצרתם חשיפה גדולה יותר גם למותג שלכם וגם למותג של השותף השיווקי שלכם.
צרו תחרות משותפת ללקוחות שלכם
הציעו אתגר מסוים, שמשלב מוצר שלכם ומוצר של השותף שלכם, ותנו ללקוחות לנסות לשבור את השיא. רבות המסעדות שמציעות ללקוחותיהם לנסות ולסיים מנה ענקית בזמן קצר, כאשר מי ששובר את השיא זוכה בפרס.
נסו לחשוב איזה אתגר תוכלו אתם להציע ללקוחות שלכם – אולי חידה? אולי צילום המוצר שלכם בכמה שיותר מקומות, או במקומות מיוחדים (ממש כמו המגזין “בלייזר”)?
את התחרות הזו שווקו יחד עם השותף שלכם, כך שניכם תרוויחו ממנה, תשלמו עליה פחות מאשר אם הייתם מיישמים אותה לבד, ותגיעו לקהל לקוחות רחב יותר. רק חשבו איזו תחרות ועניין אפשר ליצור אצל הלקוחות של שניכם, על מנת למשוך אותם אל המוצר שלכם ולהכיר את המותג שלכם, ושל השותף שלכם.
זכרו את הבסיס לכל מערכת יחסים
תנו לפני שתקבלו, היו היוזמים ולא הפסיביים.
צרו אתם את האינטראקציה והציעו אתם רעיונות חדשים.
פתרו בעיות בדרכי נועם ובשום אופן אל תגיעו לפיצוצים.
זכרו שיש לכם אינטרס משותף, ולכן תרצו שמערכת היחסים הזו תעשיר כמה שיותר את השותף שלכם, ובכך היא גם תעשיר אתכם.
ככול שמערכת היחסים הזו תימשך יותר, כך טוב יותר. וזכרו שאם החלטתם לסיים אותה, עשו זאת בדרכי נועם, על מנת לא להרחיק את הלקוחות של שותפכם מהמותג שלכם.
ספרו לנו, באיזה קמפיינים שיווקיים אתם יצאתם? איך אתם מצאתם את השותף שלכם? אתם מרוצים ממערכת היחסים החדשה שלכם?