הגדילו את המכירות שלכם – איך למצוא את השותף המושלם לשיווק?

דיברנו כל כך הרבה על שיווק עד כה, אבל עדיין לא דיברנו על שיווק משותף, או Co-Marketing באנגלית. שיווק משותף הוא אחת מן הדרכים הטובות ביותר לשיווק שמשתלמות הן למשווקים והן לצרכנים. מעבר לכך שהוא מפחית את הבדידות שיכול לחוש בעל עסקק עצמאי, הוא גם יוצר שיתופי פעולה עסקיים שיכולים להשתלם במיוחד בעתיד.

לשיווק המשותף יתרונות רבים:

  • הוא זול יותר, כיוון שאתם חולקים את עלות השיווק יחד עם עסק נוסף. כאשר קונים בכמויות גדולות יותר, גם בשיווק המחיר יורד.
  • אתם זוכים להגיע לקהל לקוחות של עסקים אחרים, תמורת שיתוף קהל הלקוחות שלכם. לכן גם חשוב שהשיווק המשותף יעשה עם עסק דומה לכם.
  • אתם מבססים מערכת יחסים עסקית הדדית. שיתוף פעולה שכזה יכול לסייע לכם בעתיד גם במקרים של רכישות או מכירות הדדיות וכדומה.
  • וכמובן, איך לא, הלקוחות מרוויחים. לא משנה מה תשווקו, במקרה שכזה הלקוחות ירוויחו כפול מאשר אם הייתם משווקים לבד.

אז מה הם הצעדים הנכונים בדרך ליצירת מערכת היחסים הנהדרת הזו?

ראשית, חשבו מה יש לעסק שלכם להציע

כיוון שאתם עומדים לבנות מערכת יחסים המבוססת על הדדיות, עליכם להתחיל ולחשוב מה יכול הצד שלכם לתת. לדוגמה, האם לעסק שלכם קהל לקוחות גדול שאתם יכולים לפרסם לו מוצרים של עסק אחר, האם אתם מעוניינים לחלק מוצרים בחינם על מנת לפרסם אתת העסק שלכם ורק מחפשים למי, אולי אתם יכולים להציע את המקום שלכם להופעה מסוימת וכדומה.

אם תחשבו גם במונחים יותר אלקטרוניים, אולי כבר יש לכם רשימת אימיילים מלקוחות שקנו מכם בעבר, ואתם יכולים לשתף אותה עם מוכר אחר באותה הפלטפורמה, או בפלטפורמת מכירה מקבילה? לדוגמה מוכר באמזון שמשתף פעולה עם מוכר באיביי על ידי שיתוף המיילים של הלקוחות.

או אולי אתם מוכרים באמזון ורוצים להציע למוכרים באיביי לעשות דרופשיפינג על המוצרים שלכם? תוכלו לעשות זאת אפילו מבלי לעבר דרך אמזון, אלא על ידי פיתוח מערכת משותפת להזמנת המוצרים מכם בהנחה.

3070903937_3cbc04dc69_z

שנית, חשבו איזה שותף הייתם רוצים

אם לדוגמה אתם מתמחים במכירת ציוד משלים למצלמות ספורט, השותף שלכם לא יהיה מי שמוכר בעצמו מוצרים משלימים שכאלו, אלא מי שמוכר את המצלמות עצמם. אם אתם מוכרים ציוד משרדי נסו לשתף פעולה עם מי שמוכר יצירות אמנות שמתאימות למשרד וכדומה.

הסוד הוא למצוא מישהו עם קהל לקוחות דומה לשלכם, שאינו מתחרה שלכם. עדיף שיהיה מישהו עם קהל לקוחות גדול משלכם, אבל אפשר גם מי שקטן מכם ובמקרה כזה אתם תהיו המובילים במערכת היחסים.

אך הקפידו תמיד שאתם והשותף שלכם מחזיקים עסקים בגדלים דומים. אם תשתפו פעולה עם עסק קטן מידי זה לא ישתלם לכם, וכך גם אם תחפשו לשתף פעולה עם עסק גדול מידי סביר להניח שרק תבזבזו את זמנכם. האינטרס שלכם הוא לצמוח יחד.

בנוסף לאלו, אל תהססו לחשוב גם על ארגונים ממשלתיים. אמנם לרוב הגורמים הללו לא ישווקו אתכם כדי שתשווקו אותם, אבל יתכן והם ירצו ליצור אתכם שיתופי פעולה מסוימים. באמצעות שיתופי פעולה אלו, תוכלו לשווק את המוצרים שלכם ואת המותג שלכם לעובדים באותו ארגון.

נסו גם לחשוב על מי שכבר משתף אתכם פעולה, למה שלא תתחילו לשווק יחד?

3525417687_185c8fdcae_z

איפה תמצאו את השותפים האלו?

זה כבר תלוי איפה אתם נמצאים.

  • אם אתם מוכרים באמזון, חפשו באמזון את המוצרים המשלימים למוצר שלכם, מצאו את מי שמוכר אותם והציעו לו לשתף עמכם פעולה.
  • אם אתם מעוניינים לשתף פעולה בין אמזון לאיביי, חפשו בפייסבוק את הקבוצות שמחברות בין מוכרים שכאלו, יש המון. הקפידו לחפש גם באנגלית.
  • אם אתם עסק פיזי, צאו החוצה ובחנו את הרחוב, כל בעלי העסקים שסביבכם ירצו להביא עוד לקוחות לאזור שלכם על מנת לייצר עוד מכירות – עם מי מהם תשתפו פעולה?
  • ואם אתם חנות עצמאית, כמו בשופיפיי לדוגמה, נסו לחפש באתר SimilarWeb אתרים דומים לשלכם, שמתאימים לתיאור השותף שחשבתם עליו, על מנת ליצור שיתופי פעולה. באתר הזה תוכלו לגלות על כל אתר כמה הוא מדורג בעולם, במה הוא מתעסק, האםם הוא פופלרי או לא וכדומה. השיטה הזו רלוונטית לכלל המוכרים – גם החנויות האינטרנטיות, גם הפיזיות, וגם המוכרים בפלטפורמות המוכרות.

אז עכשיו אתם רק צריכים לצאת ולחפש

התחילו לחפש את השותף שלכם. הגדירו לעצמכם מה אתם מחפשים בו, עשו את הצעדים הראשונים לחיפוש וצרו עימם קשר. במאמר הבא שלנו “הגדילו את המכירות שלכם – איך לנהל שותפות שיווקית טובה?” בנושא נעסוק בשיטות הטובות ביותר לשווק כשותפים.

אבל עד אז, אתם יותר ממוזמנים לספר לנו בתגובות – איפה אתם מצאתם את השותף שלכם?

השארת תגובה

חייבים להתחבר כדי להגיב.