שפרו את יכולות הפרסום שלכם ברשתות החברתיות

מי שרוצה להצליח בעולם העסקים בימינו, חייב לדעת לפרסם ברשתות החברתיות.

רבות כבר דיברנו ופירטנו על חשיבותן של הרשתות החברתיות ועל איך שהפכו תוך מספר שנים לפלטפורמות הפרסום המובילות בעולם. אפילו גוגל כבר לא חזקה בפרסום כמו שפייסבוק, אינסטגרם ופינטרסט שולטות בתחום.

אבל כשאנחנו מפרסמים ברשתות הללו, אנחנו צריכים לדעת איך לעשות זאת, וצריכים לדעת איך לשפר את ביצועינו. הפרסום, לעיתים, עולה כסף ואנחנו רוצים שיהיה יעיל ככול הניתן, ויוביל ליצירת רווחים גדולים ככול האפשר.

אז איך נעשה זאת? איך נשפר את היכולות שלנו ברשתות החברתיות, ונהפוך את הפרסום שלנו לאפקטיבי ומושך יותר? הפרטים לפניכם.

נתחו את מסעות הפרסום הקודמים שלכם

בכל סופו של מסע פרסום, שבו עם הנתונים שהפיקה לכם פלטפורמת הפרסום ונתחו מה הצלחתם להשיג. לדוגמה, האם פרסום המוצר שלכם משך אליו דווקא נשים, וכמעט ללא גברים?

תוכלו לערוך השוואות משמעותיות אפילו יותר. לדוגמה: נניח ופירסמנו בפייסבוק, למשך חודשיים, קופון למוצר שלנו באמזון. הפרסום הוגדר כך שנשלם על כל קליק, ונהייה מוכנים לשלם לכל היותר על 30 קליקים (בחישוב של הגבלת סכום חלקי מחיר הקליק).

מסע הפרסום הסתיים חודש לאחר תחילתו, ונמכרו בו בסך הכול 15 מוצרים (בניגוד ל-30 שציפינו להם). כמו כן, ראינו שאת המוצר ראו כ-200 גברים, ו-300 נשים, אך לחצו על הקישור 29 נשים וגבר אחד. כמו כן, גילינו שדווקא בטווח הגילאים 55-60 היו הכי הרבה לחיצות, ולמעשה, מתחת לגיל 40 לא היו לחיצות כלל.

כבר מהמידע המועט הזה אנחנו יכולים להסיק מספר מסקנות:

  1. קהל היעד שלנו מורכב בעיקר מנשים, ואולי בהמשך שווה שנמקד את קהל היעד שלנו לנשים בלבד.
  2. קהל היעד שלנו נמצא בטווח הגילאים 40-60, ואולי אפילו 50-60. גם את זה נצמצם בפרסום הבא.
  3. כנראה שמשהו בדף המוצר שלנו לא מספיק מושך, ומנע מ-15 קליקים נוספים לקנות את המוצר. אולי ההנחה בקופון לא מספיק גבוהה? אולי משהו בדף מתאר לא טוב את המוצר? או שאולי התיאור בפייסבוק לא תואם את התיאור באמזון?

נסו לחשוב מה גרם לכך שרק 50% מהנכנסים לדף המוצר, קנו את המוצר, ונסו לשפר זאת לפעם הבאה יחד עם השינויים בקהל היעד שלכם.

צרו מסעות פרסום שונים, והשוו ביניהם

אחרי שמסע פרסום אחד עבר, נסו ליצור שני מסעות פרסום שונים לגמרי כאשר בכל אחד מהם תתקנו בעיה אחרת שאתם לא בטוחים אם היא אכן היוותה את הבעיה.

בדוגמה שנתנו מעלה, היינו מייצרים שני מסעות פרסום ומסננים את קהל היעד בצורה דומה בשניהם. אך לא היינו כותבים את אותו התיאור לשניהם, וגם לא היינו מציגים את אותן התמונות.

נסו לנתח מה גרם ל-50% מהקליקים לא לקנות את המוצר, חלקו זאת לנקודות, וצרו מסע פרסום שמתקן בכל פעם נקודה אחת, או אולי שתיים, אך לא יותר. כך תוכלו לאמת את הבעיה ולהבין האם היא באמת פגעה ביחס ההמרה שלכם.

צרו מסע נוסף, שונה בתכלית

אולי במסע הפרסום האחרון שלכם גם פספסתם קהל יעד מסוים? נסו לפרסם לקהל יעד אחר הפעם, אחר לגמרי. נסו לשנות את טווח הגילאים, את איזורי הפרסום ובעיקר את התחביבים ואת תחומי העניין.

חייב להיות הבדל משמעותי בין קהלי היעד שהגדרתם לכל מסע פרסום על מנת שתדעו אם פספסתם קהל יעד מסוים.

לאחר שמסע הפרסום הסתיים, חזרו על הבדיקה שערכנו מעלה ונסו להבין – האם יש לכם קהל יעד שלא הכרתם? האם יש קבוצה מסוימת שמתעניינת בכם, ובכלל לא העלתם אותם במחשבה?

אז קדימה, מה כבר נשאר לעשות? צרו מסעות פרסום חדשים ותפסו את הלקוחות שלכם כמו שצריך. מחפשים ידע נוסף? הרשו לנו לעזור לכם ללמוד איך להשתמש טוב יותר בכלים שפייסבוק מעניקה לכם. מידע רב על כך מרוכז בסדרת המאמרים שלנו “המדריך המלא למפרסם בפייסבוק”

השארת תגובה

חייבים להתחבר כדי להגיב.