מרגישים שהפרסום בפייסבוק עובד, אבל לא מספיק טוב?
אתם מבינים כמה שפייסבוק זו פלטפורמת פרסום נהדרת, אבל אתם מרגישים שאולי אתם לא משתמשים בה נכון?
הגעתם למקום הנכון. בואו נעשה למודעות שלכם בפייסבוק שדרוג רציני, ונביא אותן אל הקצה.
מה אתם יכולים לעשות טוב יותר שעוד לא עשיתם? איזו בחינה מחדש כדאי שתעשו, ואיך תשתפרו באמצעותה? על כל אלו נדבר היום, עד שנשפר את המודעות שלכם ונגדיל את המכירות.
ראשית, התחילו בבחינה מחודשת של קהל יעד שלכם
מיהו קהל היעד שלכם? וכמה אנשים הוא כולל?
אם קהל היעד שלכם גדול מ-10,000 איש, אתם בבעיה ואתם צריכים למצוא דרך לצמצם אותו. אם לדוגמה אתם מפרסמים מוצרים לתינוקות, יש מיליוני אנשים שיכולים להיות קהל היעד שלכם – הורים טריים, הורים שבדרך, סבים וסבתות, דודים טריים וכדומה. אפשר לומר שקהל היעד של מוצרים לתינוקות, כולל כמעט את כל העולם (טוב, אולי קצת הגזמנו).
אז איך נצמצם אותו? ראשית אל תפרסמו לדודים ולסבתות, או לחלופין תפרסמו להם – אבל לא להורים. אחר כך צמצמו את האזור בו אתם מפרסמים. לדוגמה, אם המוצרים שלכם נמכרים בארצות הברית, פרסמו כל מודעה למדינה ספציפית (בתוך ארצות הברית) בכל פעם, או רק לחלק מסוים מארצות הברית (החוף המזרחי לדוגמה).
כך אולי אתם עלולים לפספס הורים מסויימים, אבל אתם יודעים שהמודעה שלכם תגיע יותר לאנשים רלוונטיים.
כמו כן, אתם יכולים לצמצם את קהל היעד על ידי כך שתבחרו מאפיינים שהם “גם וגם”. זאת אומרת, גם הורים טריים, גם קונים באינטרנט, גם משתמשים בקופונים, גם חיפשו לאחרונה את הצעצוע הזה והזה וכדומה. בחירות של “או או” יובילו לכך שכל ההורים שהתעניינו באחד מהדברים שבחרתם יראו את המודעה שלכם, ובכך קהל היעד שלכם גדל.
למה לצמצם את קהל היעד כל כך? קודם כל, כי יש יותר סיכוי שהורים טריים שכבר קנו באינטרנט ומחפשים קופונים (במידה שאתם מציעים קופון) יקנו מכם, מאשר הורים טריים שבכלל לא אוהבים לקנות באינטרנט, נכון? (כל זאת בהנחה שהמוצר שלכם נמכר באינטרנט).
בנוסף לאלו, זול יותר לפרסם לקהל מצומצם יותר. אם תבקשו להתחרות במודעות על קהל לקוחות של מיליון איש, אתם מתחרים בהמון עסקים אחרים. התחרות הזו גורמת לכך שהמחיר המינימלי למודעה עולה, ופייסבוק יגבו מכם יותר ויותר כסף. כמו כן, קהל יעד גדול יותר יגרום לחשיפות גדולות יותר ובכך לתשלום גדול יותר – אך החשיפות האלו לא בהכרח רלוונטיות.
צמצמו את קהל היעד על מנת לייעל את מסע הפרסום ועל מנת להוזיל אותו.
שנית, השתמשו בתוכנות שבודקות המרה
פייסבוק מציעה בתוך מערכת ה”ביזנס מנג’ר” שלה לבדוק מה היה אחוז ההמרה של כל מודעה. היא מציעה גם לדעת מי היה קהל היעד – נשים או גברים, באילו גילאים וכדומה.
המידע הזה הוא מעולה, אבל תוכלו אפילו להשיג מידע רב יותר. ישנן תוכנות שיבדקו מי נכנס לאתר שלכם באמצעות איזו מודעה וכדומה. למה אתם צריכים את זה?
כך תוכלו לבקר את ההצלחה שלכם ולבדוק האם אתם מצליחים ואילו מודעות כדאי לפרסם. כך תוכלו להפיק לקחים ולהבין בדיוק איזו מודעה הצליחה, איזו נכשלה, איזה קהל יעד יותר מתעניין בכם ואיזה פחות וכן הלאה.
תוכנות שבודקות את יכולות ההמרה של המודעות שלכם יעזרו לכם להשתפר ממודעה למודעה, ולהבין איך להשתפר ולמשוך יותר לקוחות.
ואחרון – עצבו את המודעות שלכם בהתאם לאיזור בו נמצא קהל היעד שלכם
אם אתם מוכרים לאילתים, לדוגמה, תרצו שמפרץ אילת יופיע ברקע התמונה שלכם. אם אתם מנסים לתפוס קהל יעד צרפתי, השתמשו בתמונות שמתאימות ללקוחות צרפתיים (לאו דווקא מגדל אייפל). ואם יוצאי צבא הם קהל היעד שלכם, אלו תמונות יתאימו להם?
תוכלו לבדוק באינטרנט מה עובד אצל איזה קהל יעד. ישנם אתרים רבים שיעזרו לכם עם הסטטיסטיקה, והכי הרבה יעזרו לכם האתרים שמלמדים עסקים מקומיים במקום בו נמצא קהל היעד שלכם.
האם תמונה של המוצר שלכם מופעל על ידי דוגמן בלונדיני תמשוך את קהל היעד אליו אתם מנסים להגיע? כנראה שרק אם קהל היעד מאופיין במראה דומה, או רואה במראה הזה את אידיאל היופי. אם זה לא המצב – מהו אידיאל היופי של קהל היעד שלכם?
אז זהו זה, עכשיו צמצמו את קהל היעד שלכם, בנו לעצמכם מודעות שמתאימות יותר, ואספו מידע רב יותר כדי לדעת איך לפרסם טוב. מחפשים מידע נוסף? צרו עימנו קשר בתגובות.